top of page

Strategii SEO care inca functioneaza în 2024 !

Actualizată în: 29 iul.

Deoarece s-au schimbat multe din punct de vedere SEO în ultimele 18 luni, in cadrul acestui material vom discuta despre Strategii SEO care inca functioneaza în 2024.


În funcție de tipul de website pe care îl aveți, schimbarile pot avea efecte pozitive sau negative.


Dacă aveti un site mic, poate fi necesar să vă schimbați complet strategia SEO, în timp ce pentru cei care detin un forum, un website mai mare, un portal sau un site de comerț electronic, acestia pot avea la dispoziție o mulțime de noi oportunități pentru a obtine clasamente mai bune.

 

Așadar, în urma actualizărilor de algoritm, a documentelor Google aparute recent in mediul online și a AI ( artificial intelligence ) care inundă SERP-urile (Search Engine Results Page), întrebarea cheie pentru companii este: ce Strategii SEO încă functioneaza în 2024?


Strategii SEO care încă funcționează

Cuprins:

1.    Obtinerea de backlinkuri.

2.    Actualizari si update-uri de conținut.

3.    Prezinta-te ca o afacere / business real.

4.    Forumuri / Portaluri și conținut generat de utilizatori afiliati.

5.    Conținut parazit - conținut găzduit cu scopul de a clasifica anumite fraze.

6.    SEO programatic – continut generat de AI.

 

Ca în orice eră a optimizării căutării, lucrul important de înțeles nu este modul în care un algoritm afectează pe toată lumea atât de mult, ci felul în care vă afectează site-ul dvs.

Există reguli diferite pentru diferite tipuri de site-uri și ceea ce funcționează pentru un site nu va funcționa intotdeauna pentru altul.


Despre secretele algoritmilor de cautare regasiti un rezumat in cadrul urmatorului articol:


În acest articol, ne vom concentra asupra a ceea ce vedem ca încă funcționează pentru firmele cu site-uri tipice de dimensiuni mici și mijlocii. Dacă aveți un alt tip de site, aceste lucruri pot funcționa mai bine sau deloc, în funcție de strategia digitala, nivelul de autoritate online și tipul de site pe care îl aveți.


1. Linkbuilding sau obtinerea de linkuri de calitate.


Acest lucru nu ar trebui să fie o surpriză, dar construirea si obtinerea unor link-uri de calitate către websiteul dvs., în general încă funcționează.


Desigur, nu toate linkurile sunt egale. Există câteva aspecte importante care, deși este posibil să nu se fi schimbat prea mult în ultimele luni, sunt importante si de care companiile trebuie să fie conștiente atunci când creează / obtin linkuri sau interacționează cu furnizorii de creare de linkuri.


obtinerea de linkuri de calitate

Documentele Google aparute recent in online indică faptul că paginile de la care primiți linkuri si de la care obțineți trafic influențează valoarea și calitatea percepută a linkului.


Cu alte cuvinte: vrei link-uri nu numai de la site-uri cu autoritate care au traffic mare, ci si de la site-uri mai mici dar care primesc trafic real de la persoane reale.


Dupa recenta actualizare (HCU - Helpful Content Update) de la Google este indicat sa va doriți să fiți foarte atenți la calitatea linkurilor direcționate către site-ul dvs.


Desigur, se aplică și toate avertismentele obișnuite în ceea ce privește asigurarea faptului că link-urile provin de la site-uri de incredere.


De exemplu, pe https://www.scamadviser.com/ puteti verifica daca un website este de incredere sau nu.


Despre Backlink-uri bune versus Backlink-uri proaste am realizat un articol dedicat aici:

 


2. Actualizari si update-uri de conținut.


În timp ce un site complet care a pierdut mult traffic in urma updateului HCU poate avea alte probleme, dacă aveți un site cu pagini mai vechi în care clasamentele au scăzut, trecerea printr-un proces amănunțit de curățare pentru a actualiza paginile si continutul acestora este încă o solutie eficientă.

Tipul de conținut preferat de Google (și intenția percepută) pentru o pagină cu rezultatele căutării se poate schimba permanent.

 

Dacă ați optimizat o pagină pentru X sau Y cuvinte cheie în urmă cu doi ani, puteți identifica modificări pe care poate doriți să le încorporați pe măsură ce recititi ci actualizati pagina.

Este posibil ca pagina pe care o aveți să nu mai abordeze ceea ce caută Google în SERP sau intenția de cautare nu mai este similară (de exemplu, o mulțime de pagini încă se clasifică în rezultatul căutărilor), dar natura acestor pagini s-ar putea să se fi modificat (de exemplu, pagini mai lungi sau mai scurte, formatare diferită, s.a.m.d ).

 

Trebuie să reveniți asupra continutului mai vechi și să faceți ajustări acolo.

În mod similar, doriți să auditați legăturile interne și externe ( linkurile ) care indică catre paginile dvs. cheie (în special atunci când acestea au pierdut trafic în timp) și să vă asigurați că textul ancora pe care îl utilizați nu este prea aliniat cu cuvântul cheie țintă.


Actualizari si update-uri de conținut

3. Prezinta-te ca o afacere / business real.


S-ar putea să vă gândiți „Suntem o adevărată afacere! Nu este nevoie să ne prefacem.”

 

Deși este adevărat că nu trebuie să „va prefaceti”, este, de asemenea, cazul în care este posibil să aveți nevoie să ajutati si să semnalați Google că sunteți o afacere reală.


Dacă nu ați investit serios în SEO și/sau nu sunteți un brand puternic ( recunoscut ), site-ul dvs. poate avea:


-          Un număr foarte mic de link-uri externe care indică către dvs de pe alte site-uri.

-          Prezență limitată în directoare și furnizori de date de afaceri

-          Un număr redus de căutări pentru marca / firma dvs

 

Ceea ce puteți controla aici din punct de vedere SEO (dincolo de crearea de linkuri, despre care am menționat deja) este să vă asigurați că aveți citate construite și că numele, adresa și numărul de telefon sunt consecvente între furnizorii de date. Acest lucru nu se limitează doar la companiile cu prezență locală.


Despre reputatia brandului in mediul online am scris aici:


4. Forumuri / Portaluri și conținut generat de utilizatori.


Dacă ați căutat ceva recent, probabil că ați gasit la un moment dat in rezultatele cautarii dvs. Softpedia, Reddit, Quora, Forumuri sau Portaluri de nișă apărând destul de des.  

În funcție de site-ul dvs. și de nișa dvs., ați putea lua în considerare un element de comunitate (un forum de nișă sau un forum de utilizatori), sau să vă gândiți să va promovati in cadrul acestor comunitati de nisa care au conținut puternic si audienta bine filtrata.

 

De exemplu, un portal de nisa pentru industria de constructii si amenajari din Romania care are aproximativ 2 milioane de vizitatori in fiecare an este https://www.spatiulconstruit.ro/ . 

Asadar, pentru cei care activeaza in aceasta industrie, SpatiulConstruit poate fi locul perfect pentru a se promova si pentru a obtine linkuri de calitate.


Portaluri și conținut generat de utilizatori

5.Conținut parazit - conținut găzduit cu scopul de a clasifica anumite fraze.


În timp ce Google a încercat să reprime conținutul „parazit” (conținut găzduit pe domenii autorizate cu scopul de a clasifica anumite fraze), acest tip de conținut încă funcționează (pentru moment) pentru multe companii.

 

Execuția reală a acestei tactici poate varia (adică crearea de articole de o slaba calitate și publicarea acestora in publicatii de renume cu ideea că nu trebuie să vă faceți griji cu privire la calitatea articolului si a linkului deoarece conținutul este găzduit pe un terț domeniu de înaltă autoritate ).


Chiar dacă nu vă veți angaja în versiuni mai agresive ale acestei strategii, este important dacă veti puteți crea conținut de calitate care va obtine un bun clasament atat pe un domeniu extern si cu o autoritate buna cat si pe orice alta pagina.


6.SEO programatic – continut generat de AI.


SEO programatic este practica de lansare a paginilor cu continut automatizat (acum frecvent ajutate/completate de AI = inteligenta artificiala ).


Câteva exemple de tipuri de conținut SEO pe care poate doriți să le luați în considerare:

Pagini bazate pe geografie (de exemplu, Costurile locuinței în {X}, X fiind Brasov, Bucuresti, Iasi, Constanta, etc.)


Pagini șabloane (de exemplu, șabloane de prezentare de diapozitive, șabloane Excel etc.)

X vs. Y (de exemplu, o aplicație față de alta, un produs față de altul, un tip de material față de altul etc.)


Cel mai bun X pentru Y (de exemplu, cei mai buni pantofi pentru alergat, cei mai buni pantofi de lucru, cei mai buni pantofi pentru santiere de constructii, cei mai buni pantofi pentru urcat pe munte, etc.)

Conținut parazit - conținut găzduit cu scopul de a clasifica anumite fraze

În fiecare dintre aceste cazuri, ați dori să aveți:


Un fel de date (în mod ideal, ceva la care aveți acces numai dvs./compania dvs., care valorifică expertiza și experiența dvs.) care se aplică interogărilor în cauză.


Un șablon puternic, cu conținut și câmpuri reutilizabile pentru a insera interogările și datele unice, după caz.


Este posibil ca un conținut generat de inteligență artificială să ajute la construirea sau completarea conținutului dorit.


Aceasta este o tactică masiv utilizata dar „depinde”, deoarece lansarea multor pagini în care marea majoritate a continutului este duplicat, cu valoare redusă pentru site-ul dvs. cu autoritate redusă, poate fi dezastruoasă și vă poate determina să vă scufundați site-ul în loc să îl cresteti.


Dacă, in schimb, este bine realizat, cu un set de date potrivit, publicatia potrivita și pe site-ul potrivit, SEO programatic încă funcționează.


Pentru alte articole interesante despre SEO, marketing si promovare online, accesati linkul de mai jos:



bottom of page