top of page

Secretele algoritmilor de cautare!

Actualizată în: 19 iul.

Acesta este subiectul principal pe care specialistii SEO la nivel global  il discuta inca de la finalul lunii Mai 2024  cand o scurgere a peste 2.500 de pagini de documentație internă Google a dezvăluit mii de potențiali factori de clasificare google si a celor mai bine pazite secrete google.


Documentele în cauză detaliază date pe care Google le are in evidenta, unele dintre acestea fiind utilizate în algoritmii de clasare a rezultatele cautarilor online.


In cadrul acestui material va oferim un rezumat aferent scurgerii de informatii cu privire la Secretele algoritmilor de cautare Google, informatii cheie pe care trebuie să le cunoașteți.

Secretele algoritmilor de cautare google

Ce s-a întâmplat de fapt ?

 

Documentele interne Google au fost difuzate pentru prima dată duminică, 5 mai 2024, de o sursă anonimă care le-a împărtășit cu Rand Fiskin, fondatorul și CEO-ul SparkToro.

 

Rand a verificat documentele vorbind cu trei angajați Google. Unul nu a vrut să comenteze. Dar ceilalți doi au fost de acord că scurgerea părea autentică și părea să se fi întâmplat accidental atunci când documentele au fost trimise într-un spatiu de stocare tip cloud.

 

Rand l-a implicat ulterior pe CEO-ul iPullRank și expert SEO, Mike King, pentru a analiza documentele și a extrage informații cheie.

 

Ulterior au impartasit parerile (și documentele în sine) în două postări separate pe blog, publicate in data de 27 mai 2024 dupa cum puteti observa mai jos:


Răspunsul Google:


„Ar fi bine sa nu facem presupuneri inexacte despre algoritmii de cautare bazate pe informații în afara contextului, învechite sau incomplete”, a declarat purtătorul de cuvânt al Google, Davis Thompson.


„Am împărtășit informații extinse despre modul în care funcționează Căutarea și tipurile de factori ale sistemelor noastre, lucrând în același timp pentru a proteja integritatea rezultatelor noastre împotriva manipulării.”


Totuși, este posibil ca informațiile făcute publice să provoace schimbari importante în industriile de optimizare pentru motoarele de căutare (SEO), marketing și publicații.


Google este de obicei foarte secretos în ceea ce privește modul în care funcționează algoritmii sai de căutare, dar aceste documente au oferit mai multă claritate cu privire informatiile pe care google le foloseste cand vine vorba de clasarea rezultatelor.


Alegerile pe care le face Google în căutare au un impact major asupra tuturor celor care se bazează pe web pentru dezvoltarea unei afaceri.

Informații din scurgerea de informatii a documentelor Google

Informații din scurgerea de informatii a documentelor Google.

 

a.Datele utilizatorilor Chrome sunt folosite în clasamente.


b. Desi Google a fost ferm in 2012, spunand că nu folosește datele din Google Chrome pentru a clasifica site-urile web, scurgerea de documentație din luna Mai 2024 spune o poveste diferită.


c. Specialisti SEO la nivel global au analizat si interpretat atributele identificate mentionand ca Google utilizeaza datele despre clicuri din Chrome pentru a evalua calitatea și popularitatea unui website.


d. De asemenea, Google poate utiliza aceste atribute pentru a determina cele mai importante sau populare linkuri atunci când decide ce pagini să includă în linkurile suplimentare care apar sub unele rezultate de căutare.


Ce înseamnă asta pentru un website?

 

Înseamnă că o experiență excelentă pentru utilizatori este indispensabilă.


Dacă Google utilizează date de click și de navigare din Chrome, trebuie să vă asigurați că utilizatorii pot naviga cu ușurință pe site-ul dvs., pot găsi rapid ceea ce doresc și pot rămâne pe site-ul dvs. datorită calității continutului pe care il oferiti.


Scopul este cresterea timpulului de implicare a utilizatorului, scăzând în același timp rata de respingere ( bounce-rate ).


Un alt lucru pe care Google l-a negat aparent în mai multe ocazii anterioare este utilizarea datelor din SERP ( search engine results page ) pentru a ghida clasamentele rezultatelor.

 

Se pare insa ca google se bazeaza intr-o mare măsură pe datele click-urilor.

 

Cei care urmăresc procesul dintre Google si Departamentul de Justitie al US cunosc deja NavBoost și Glue, două sisteme de clasare care folosesc datele de click pentru a îmbunătăți sau reduce clasamentele cautarilor.


După trei ani, un judecător din Washington, DC, va audia cazul Departamentului de Justiție împotriva Google.


Departamentul de Justitie susține că Google a încheiat acorduri anticoncurențiale cu Apple și alte companii, în timp ce Google susține că cota sa dominantă de piață este rezultatul unui produs superior.  Este cel mai mare proces anticoncurential tehnologic care ar putea schimba balanta puterii in mediul online.


Scurgerea de informatii a documentelor Google confirmă prezența acestor doi factori. De asemenea, arată existența mai multor module legate de click precum Click-uri proaste, Click-uri bune sau click-uri cu cea mai lunga durata de utilizare care influențează clasamentele.

 

Acest lucru sugerează că Google poate filtra click-urile pe care nu le dorește (badClicks) și le poate include pe cele pe care le doreste (goodClicks).


De asemenea, se pare că măsoară lungimea click-urilor. Nu, nu facem referire la cât timp cineva ține apăsat butonul de click. Este despre dacă utilizatorii rămân pe o pagină web o perioada mai mare de timp după ce fac click , revin la rezultatul căutării pentru că nu au fost mulțumiți de rezultat sau parasesc pagina pentru a naviga pe alte pagini online.


backlink-urile de înaltă calitate


Asadar, ce înseamnă asta pentru propietarii de website-uri ?

 

Soluția este de a crea conținut de înaltă calitate care să atragă si sa ajute utilizatorii mediului online astfel incat continutul creat să se potrivească cu intentiile de căutare

( nevoia consumatorilor ).  

 

Recomand monitorizarea și îmbunătățirea valorilor precum ratele de click și timpul pe pagină.


Dacă vedeți fie o valoare în scădere, fie alte valori de implicare, cum ar fi rata de respingere în creștere, atunci găsiți o modalitate de a oferi mai multă valoare pentru pagina respectivă sau de a o face mai relevantă pentru utilizatori. 


PageRank.


Unul dintre cele mai interesante lucruri din documentele Google este despre utilizarea continuă a PageRank.

 

Da, brevetele legate de PageRank ar fi putut expira ca valoare pentru google inca din 2019, insa documentele de acum sugerează că PageRank este in continuare un factor important în algoritmul de clasare pe Google.


PageRank se bazează pe teoria conform căreia „Site-uri de incredere” reprezinta un grup de site-uri și pagini web pe care Google le consideră autorizate și de încredere.  


Atributul PageRank sugerează că linkurile directe de la un site de incredere pot avea un rang mai ridicat.

 

PageRank a fost determinat anterior de cantitatea și calitatea link-urilor care indică pagina dată.


Dacă un site web autorizat a creat un link către site-ul dvs., acesta a fost un vot de încredere mai mare și a furnizat un link mai puternic decât un link de la un site web neautoritar.


Cu alte cuvinte, backlink-urile de înaltă calitate sunt o parte integrantă a strategiei generale de SEO despre care am mai scris aici:



backlink-urile de înaltă calitate

Diversitatea linkurilor.


informatiile Google arata, de asemenea, concentrarea asupra importanței linkurilor și a ceea ce constituie un profil bun de backlinkuri.

 

Calitatea linkurilor, diversitatea și prospețimea par să conteze foarte mult.

Documentele arata că Google dorește să vadă o serie de surse diferite care să trimită către o pagina web și folosește reputația site-urilor gazda pentru a evalua calitatea.

 

Documentele par, de asemenea, să arate că linkurile de o calitate scăzută vă vor afecta site-ul.

 

Recomandari?


Pentru a creste autoritatea site-ului dvs., continuați să acordați prioritate câștigului de backlink-uri diverse și de înaltă calitate, în mod ideal din conținut proaspăt.


Mai important, adaptati-va la schimbările ce apar cu privire la factorii de clasare pe Google, pe măsură ce devin disponibile mai multe informații online.


Cu alte cuvinte, vă puteți îmbunătăți clasamentul obținând o reputație de calitate și de încredere pe nișa dvs. de activitate.


Tratament special pentru site-urile web YMYL = Your Money or Your Life .

Știm de ceva vreme că Google tratează diferit conținutul despre site-urile de tip  YMYL.

Google a introdus pentru prima dată conceptul YMYL în Ghidul său pentru evaluarea calității căutării (SQEG) și a introdus o actualizare în 2018 care vizează în mod special aceste site-uri.

Dacă nu știți deja, site-urile YMYL sunt cele care influențează fericirea viitoare, sănătatea, stabilitatea financiară sau siguranța unei persoane.

 

Exemple de astfel de website-uri:

 

Site-uri de consiliere financiară

Site-uri de informații medicale

Site-uri de informații juridice

 

Orice alte site-uri care oferă sfaturi care ar putea afecta sau imbunatati în mod semnificativ viața utilizatorilor / vizitatorilor / consumatorilor.


Documentația arată că Google are diferiti parametri care creează scoruri pentru conținutul YMYL, în special site-uri de sănătate și știri.


Nu știm cum folosește Google acești parametri sau în ce măsură afectează clasamentul.


Cu toate acestea, este clar că, dacă site-ul dvs. se încadrează într-o categorie YMYL, atunci trebuie să vă adaptați strategiile SEO pentru a îndeplini criteriile prezentate în Ghidul pentru evaluarea calității căutării pe care il puteti descarca de aici:




Mai exact, asta înseamnă construirea încrederii in relatia cu utilizatorii prin crearea de conținut credibil și precis din punctul de vedere al unui expert.


Concluzii:


Nimic nu a zguduit industria SEO precum aceasta scurgere de informatii Google.

Niciodată până acum nu a existat o imagine atat de clara cu privire la funcționarea internă a algoritmilor Google.


Este interesant și putem învăța multe pentru a ne îmbunătăți strategiile SEO.

Dar există încă o mulțime de lucruri pe care nu le știm, cum ar fi care părți sunt depășite și cum este ponderat fiecare element.


Așadar, deși ar trebui să folosiți neapărat informațiile pentru a vă îmbunătăți clasamentul online, nu renunțați la unele dintre principiile de bază care probabil vor conta întotdeauna, cum ar fi experiența utilizatorului,  obtinerea de link-uri de calitate și crearea de continut valoros care vine in ajutorul utilizatorilor.

 

De retinut.


Documentele aparute de la Google reprezinta o colectie a 14.014 factori de clasificare a paginilor web.


Spre deosebire de declarațiile anterioare ale Google, documentația dezvăluie că gigantul căutării folosește datele utilizatorilor Chrome în clasamente.


Diferite forme de date despre click, cum ar fi Click-uri proaste, Click-uri bune, click-uri cu cea mai lunga durata de utilizare si care influențează clasamentele online.

Prospețimea sau cât de recent a fost încărcată sau actualizată o pagină, joacă, de asemenea, un rol în clasamentele online.


Documentația sugerează că PageRank și diversitatea linkurilor rămân factori importanți în algoritmul de clasare al Google, deși Google a indicat că unele dintre aceste informații ar putea fi depășite.


Documentația sugerează că Google poate identifica autorii și îi poate trata ca entități din sistem.


Google stochează autorii asociați unui document ca text și caută să stabilească dacă o entitate dintr-o pagină este și autorul paginii. Acest lucru ne arată că există o măsurătoare cuprinzătoare a tuturor informatiilor unei pagini web.

Google are factori unici de clasare pentru mai multe tipuri de site-uri web, inclusiv site-uri de nișa, site-uri web locale și pana la site-uri de recenzii.

 

Alte articole interesante, cu sfaturi si recomandari aveti aici:





bottom of page