top of page

Boom-ul continutului digital – Piata globala de creare de continut digital (Partea 1)

  • Mirio
  • 13 nov.
  • 3 min de citit

Actualizată în: acum 6 minute

Industria globala de creare de continut digital este intr-o expansiune rapida. Brandurile, creatorii si agentiile se afla in fata uneia dintre cele mai mari oportunitati economice ale urmatorilor ani: explozia cererii pentru continut vizual, scris si interactiv.


In aceasta prima parte a seriei „Piata globala de creare de continut digital 2024–2030”, vom analiza:


  • Ce inseamna „creare de continut” in contextul actual ?

  • Care sunt regiunile care conduc cresterea ?

  • si de ce aceasta piata conteaza strategic din ce in ce mai mult pentru companii.


Boom-ul continutului digital 2024–2030

Ce inseamna „creare de continut”


Crearea de continut reprezinta procesul prin care se produc materiale digitale precum:


  • articole,

  • imagini,

  • continut video,

  • continut pentru social media,

  • UGC (User Generated Content),

  • continut virtual 360 grade,

  • podcasturi,

  • materiale educationale.


Acest continut este folosit in marketing, comunicare de brand si vanzari online.


Contextul global: o piata in plina crestere


Industria globala de creare de continut digital este in plina expansiune datorita:


  • cresterii masive a platformelor de social media,

  • adoptarii inteligentei artificiale,

  • dezvoltarii video-ului scurt si formatului UGC,

  • avansului platformelor de e-commerce.


Conform Grand View Research, piata globala va ajunge la peste 100 miliarde USD pana in 2030, cu un ritm exploziv de crestere in special in Asia si Europa.


Pentru o imagine fundamentata pe cifre si evolutii din industrie, poti consulta analiza detaliata:Statistici despre marketingul de continut


Piata globala de creare de continut digital


Estimare 2030: 100 miliarde USD

Regiune

Valoare estimata in 2030 (mld. USD)

    CAGR (2025–2030)

America de Nord

21,0

   12,3%

Europa

16,4

   14,6%

Asia-Pacific

20,8

   15,4%

Orientul Mijlociu & Africa

4,9

   13,0%

America Latina

3,0

   14,0%

America de Nord (SUA + Canada)


  • Estimare 2030: 21 miliarde USD

  • CAGR: 12,3% (2025–2030) 


CAGR ( Compound Annual Growth Rate ) = rata medie anuala compusa de crestere – adica ritmul mediu cu care piata evolueaza in fiecare an, tinand cont de efectul de compunere.


Aceasta regiune ramane un pilon al industriei, dar ritmul de crestere este mai lent comparativ cu Europa si Asia.


North Amercia digital content creation market 2018-2030

Europa


  • Estimare 2030: 16,4 miliarde USD

  • CAGR: 14,6%


Europa se pozitioneaza ca un hub emergent pentru agentii, creatori si servicii digitale.


Europe digital content creation market 2018-2030

Asia-Pacific


  • Estimare 2030: 20,8 miliarde USD

  • CAGR: 15,4%


China, India, Coreea de Sud si Japonia conduc cresterea prin adoptarea masiva a video scurt si a continutului virtual.


Asia Pacific digital content creation market 2018-2030

America Latina


  • Valoare piata 2024: 3 miliarde USD

  • CAGR 2025–2030: 14%


Segment cu cea mai mare crestere: servicii de content creation.Tara cu cea mai mare evolutie: Mexic.


Orientul Mijlociu si Africa


  • Estimare 2030: 4,9 miliarde USD

  • CAGR: 13%


Cresterea vine din zona de tehnologie educationala si continut pentru retail.


Concluzie globala


Asia si Europa sunt cele mai dinamice zone ale lumii in ceea ce priveste cresterea industriei de continut digital, depasind chiar si SUA la ritmul de crestere.


Pe masura ce costurile productiei scad si AI accelereaza procesul de creatie, tot mai multe companii isi vor muta atentia catre continut localizat si continut generat de utilizatori.



Europa – urmatorul motor de crestere


Europa este una dintre cele mai dinamice regiuni din lume in ceea ce priveste dezvoltarea industriei de creare de continut digital.


Planurile strategice ale Uniunii Europene, precum Digital Single Market, urmaresc:


  • armonizarea legislatiei digitale intre tari,

  • facilitarea distributiei transfrontaliere a continutului,

  • sustinerea diversitatii culturale,

  • accelerarea colaborarii intre creatori si branduri.


Date cheie pentru Europa


  • Valoare estimata in 2030: 16,4 miliarde USD

  • Ritm mediu anual (CAGR): 14,6% (2025–2030)


Segmentare principala:

Componenta

Pondere in venituri (2024)

Unelte si software de creare continut

80,27%

Servicii (UGC, productie video, copywriting etc.)

Cel mai rapid segment in crestere


Factori care accelereaza cresterea in Europa


1.Reglementarea europeana pentru Digital Single Market


  • Creeaza context legal unificat pentru branduri si creatori.

  • Inlesneste accesul agentiilor la colaboratori din alte tari UE.


2.Consum ridicat de podcasturi si audio digital


  • 64% dintre millennialii europeni asculta podcasturi.

  • Cresterea podcastingului in Europa: +53%.


3.Cerere tot mai mare pentru continut video si 360°


  • Tururi virtuale, prezentari interactive si continut UGC domina investitiile brandurilor.



De ce investesc companiile in creare de continut


Conform Horizon Databook:


  • Acces la peste 1 milion de statistici de piata.

  • Analiza competitiva si oportunitati de investitie.


ROI ridicat datorita costurilor mai mici comparativ cu alte metode de promovare.



Clientii principali:

Tip clienti

Pondere venituri

Investitori & fonduri

30%

Companii si echipe de analiza

65%

Institutii educationale si ONG-uri

5%


Concluzie Partea 1


Piata globala de creare de continut intra intr-o etapa de maturizare accelerata.Cresterea este sustinuta de AI, UGC si continutul video scurt.Europa se consolideaza ca al doilea pol global al acestei industrii, dupa Asia.


Peste cateva zile urmeaza Partea 2  unde vom analiza fenomenul care sta in centrul acestei revolutii: Explozia UGC si modul in care brandurile isi schimba complet strategia de comunicare.




Ti-a placut articolul?


Aboneaza-te la newsletterul Mirio si primesti direct pe email cele mai noi analize si noutati din marketing digital.


 
 
bottom of page